חדשות / אורה ברפמן, גיורא מנור, רות אשל, יונת רוטמן, עידית סוסליק

כתב עת: מחול עכשיו

עורכת: ד"ר רות אשל

גיליון 12, אפריל 2005, עמ' 66-70

מו"ל: הספרייה הישראלית למחול 

הגיליון יצא לאור בתמיכת משרד החינוך, התרבות והספורט, מינהל התרבות – המדור למחול

 


חדשות שם

 זכרו את השם: סידי לארבי צ'רקאווי (Sidi Larbi Cherkaoui) . מאז שזכה בפרס 'ניז'ינסקי' במונקו, מסתובב הצעיר הבלגי ממוצא מרוקאי וסביבו 'באזזז' שרק הולך וגובר. יש כבר מי שמקיים  מגעים כדי להביא אותו ואת להקתו לישראל, ובינתיים להקת בלט מונטה קרלו  (Les Ballets de Monte-Carlo) היתה הראשונה שהצליחה להזמין ממנו יצירה מקורית מחוץ ללהקתו;  In Memoriam  הועלתה בבכורה במונקו בתחילת ינואר 2005.

א"ב

*

 243  רקדני "מועדון הלילה הוואנה"   (Havana Night Club)ביקשו מקלט מדיני בארה"ב במסגרת סיור הופעות בלאס ווגאס. שבעה רקדנים  נוספים ששהו בגרמניה הצטרפו אף הם לבקשה.  רק שלושה רקדנים  ביקשו לחזור לקובה.

א"ב

*

יום אחד הסתבכה השמש בענפי עץ וחושך כבד ירד על הארץ. סנאי אחד קטנטן החליט להציל את העולם והחל לכרסם את העץ כדי למוטטו ולשחרר את השמש מענפיו. בעוד הוא עמל, איבד הסנאי את פרוותו השעירה ואת זנבו שנחרכו בחום החמה. כאות תודה, העניקה לו השמש יכולת תעופה וכך הפך הסנאי לעטלף. אגדה אינדיאנית זו היתה אחד ממקורות ההשראה ליצירתה החדשה האופטימית של  פינה באוש –  לילדי האתמול, היום ומחר  (For the Children of Yesterday, Today and Tomorrow).

א"ב

*

זה שנתיים נתון ויליאם פורסיית' תחת מכבש לחצים של ההנהלה הציבורית, שמתקשה לתת גיבוי לדרכו האמנותית ולשאת במימון הגבוה של הלהקה מפאת קשיים תקציביים. כבר לפני שנתיים הודיעו בעיריית פרנקפורט, שעם תום החוזה של פורסיית', הם מבקשים לראות במקומו להקת בלט קלאסי.

חודש קודם, משלא התקדמו הדיונים עם עיריית פרנקפורט, קיבל פורסיית' מספר הצעות שנועדו לאפשר הקמת להקה חדשה בין-מחוזית; ביניהן, קיבל הצעות ממפתות מעיריות מינכן ואופנבך  (Offenbac).  לאחרונה, לאחר משא ומתן מתמשך ונוקשה, נחתם חוזה בין פורסיית'  לעיריית פרנקפורט. חוזה זה יאפשר לפורסיית' להקים אנסמבל חדש, בלתי תלוי ומצומצם בהיקפו, במתכונת של תמיכה משותפת של עיריית פרנקפורט, דרזדן וכנראה ערים נוספות. להקתו של פורסיית' בלט פרנקפורט (Ballet Frankfurt) הפסיקה עקב כך את פעילותה הנוכחית בסוף 2004.

א"ב

*

לפורסיית' לא חסרות הצעות. ידידו ריצ'רד קראגון (Richard Cragun), לשעבר סולן ראשי בבלט שטוטגארט,  שם גם החל פורסיית' את הקריירה שלו, מתגורר בשנים האחרונות בריו דה ז'נרו, ברזיל. קראגון הקים שם את בלט ד'אנימה (DeAnima Ballet), להקת מחול המבוססת על רקדנים צעירים הבאים מרקע קשה, במסגרת מדיניות הרווחה המקומית. לאחרונה הזמין קראגון את פורסיית' לשמש יועץ אמנותי. בקרוב תעלה הלהקה ערב שייקרא Forsythe@DeAnima המבוסס על עבודתו של פורסיית' עם הצעירים.

א"ב

*

מת'יו בורן (Matthew Bourn), שנודע בקריאה מקורית של יצירות קלאסיות ועיבודן באופן רדיקלי – כפי שעשה באגם הברבורים, סינדרלה וכרמן – העלה לקראת סוף השנה עיבוד משלו למפצח האגוזים. הסיפור הוויקטוריאני על משפחה בורגנית מהוגנת, החיה בעולם תמים של קסמים, פיות וחלומות, התגלגל לבית יתומים קשוח נוסח דיקנס. ספק אם גרסתו פונה לקהל הרב-גילי של מפצח האגוזים המועלה באופן מסורתי בתקופת חג המולד, בביצוען של עשרות להקות בלט בכל העולם.

א"ב

*

 

 לא כל רקדן מלך, רק אחד. רקדן הבלט לשעבר, נורודום סיהאמוני (Norodom Sihamoni)  הוכתר בנובמבר למלך קמבודיה, כאשר החליט אביו, המלך נורודום סיהאנוק (Sihanouk)  לוותר על כיסאו עם הגיעו לגבורות. המלך החדש, רווק בן 51, חי שנים ארוכות בפריז ושימש כשגריר קמבודיה בארגון האו"ם לתרבות – UNESCO. למעט תפקידו זה, אין לו כל ניסיון בתפקידים ציבוריים. במהלך טקס ההכתרה הבודהיסטי, שנמשך שלושה ימים, יצק אביו על ראשו מים מהמקדש העתיק אנגור וואט  (Angor Wat) לאות ברכה.

א"ב

*

 הכוריאוגרף ג'ון נוימאייר  (John Neumeier), מנהל להקת  בלט המבורג   (Humburg Ballet)  חגג בעונה שעברה שלושים שנות ניהול הלהקה. לרגל חגיגות היובל, העלתה להקת בלט המבורג מחדש שש עשרה עבודות מרכזיות מהרפרטואר העשיר של נוימאייר. עכשיו קיבל נוימאייר וילה שתאחסן את אוספי המחול החשובים שברשותו.  כיום הוא מחזיק באוספי מחול ובהם האוסף הגדול בעולם בנושא ניז'ינסקי, הכולל ספרים, רישומים, איורים וחפצים רבים הקשורים לקריירה של הרקדן האגדי. חלק חשוב באוסף  זה הוצג לפני שנתיים במוזיאון אורסיי (Musee d'Orsay)   בפריז, בתערוכה גדולה שהוקדשה לניז'ינסקי.  בשנת 2000 העלה נוימאייר את יצירתו לבמה  ניז'ינסקי (Nijinsky) , לאחר מחקר מקיף וממושך. יצירה זו הפכה עד מהרה לעבודת הדגל של הלהקה, הנחשבת אחת הטובות בגרמניה.

א"ב

*

דיים אליסיה מרקובה(Dame Alicia Markova)  הלכה לעולמה בגיל 94. מרקובה, שהיתה אחת הבלרינות של דיאגילב, נולדה למשפחה יהודית  בלונדון בשנת 1910 בשם ליליאן אליסיה מרקס; כשבחר בה האמרגן האגדי ללהקת הבלטים הרוסיים שלו בשנת 1925, היה שמה "לא מספיק רוסי" לטעמו (ואולי גם קצת יהודי מדי); הוא נהג בשמה כפי שנהג בשמותיהם של אמני מחול לא-רוסים אחרים, ובתוכנייה הופיעה מרקס כמרקובה. אחרי מותו של דיאגילב ב- 1929 שבה מרקובה ללונדון, והשתתפה בלהקת הבלט הבריטית המקצוענית הראשונה –  בלט ראמבר. גם מנהלת להקה חלוצית זאת היתה יהודייה שנולדה בווראשה כמרים רמב"ם; דיאגילב הוא שהפך אותה לראמבר. מרקובה המשיכה ליצור תפקידים מרכזיים גם בבלטים הקלאסיים הידועים וגם ביצירות החדישות של פרדריק אשטון. בשנות ה-30 הצטרפה לאנטון דולין בלהקתם בלט מארקובה-דולין. אליסיה מרקובה המשיכה להופיע, בעיקר בארה"ב, עד שנת 1962. בשנים אלה, היתה בין השאר גם מנהלת אמנותית של מטרופוליטן אופרה בלט, שם רקדה כסולנית הישראלית נירה פז. מרקובה נשארה קשורה לבלט הקלאסי עד גיל מבוגר מאוד, גם אחרי שמלכת בריטניה העניקה לה את התואר  "Dame".

ג"מ

  *

אווה שולץ (Uwe Scholtz),מנהלו האמנותי של בלט לייפציג(Liepzig Ballet) , הלך לעולמו ב- 21.11.04, לאחר מחלה מממושכת. בן  43 היה במותו. אווה שולץ החל את דרכו כתלמיד בית הספר ע"ש ג'ון קרנקו בשטוטגארט ועם סיום לימודיו צורף לצוות הרקדנים של בלט שטוטגארט. הוא היה צעיר מוכשר ביותר, יצירתי ומתוסבך. עד מהרה התבלט בכשרון היצירה שלו. בגיל 24 הוזמן לנהל את בלט ציריך, תפקיד שהלחיץ אותו מאוד, משום גילו הצעיר. עם בואו לשוויץ, דרש לפטר את כל הלהקה של בלט ציריך ולהעסיק רק רקדנים ורקדניות שהוא עצמו בחר בהם. שולץ ניהל את הלהקה בציריך כמה שנים והוכיח כי הוא יוצר מהשורה הראשונה.

 בין יתר עבודותיו היתה יצירה עבור כנס בירושלים שארגנה רחה פרייר (Recha Freier), שהתבסס על שיריו של הטרובדור היהודי בן המאה ה- 13 זיסקינד מטרימברג (Süsskind von Trimberg). כעבור חמש שנים סוערות ועשירות בשערוריות, נפרד שולץ משוויץ, ונדמה היה שהקריירה המזהירה שלו הגיעה לסיומה. אבל לא כך קרה. הוא הרבה ליצור כוריאוגרפיות עבור בלט שטוטגארט, ובשנת  1991 הוזמן לנהל את בלט האופרה של לייפציג; שולץ היה כוריאוגרף מוסיקלי מאוד ועבודותיו הטובות ביותר מבוססות על יצירות סימפוניות גדולות. הוא אהב את מוצארט ואת בטהובן והיטיב להבין את המוסיקה שלהם. שולץ פעל בלייפציג עד שהאלכוהול והסמים, בהם נאבק כל ימיו, הכריעו אותו.

ג"מ

*

להקת הבלט המלכותי של דנמרק מתכננת, זו הפעם השלישית, כנס עולמי על עבודתו של  הכוריאוגרף אוגוסט בורנונוויל  (August Bournonville), שהניח בעבודתו את הבסיס לסגנון הייחודי של הלהקה הדנית; סגנון שעיקרו מהירות ודייקנות, ברק טכני שאינו מנוכר אלא חייכני וכאילו אינו דורש מאמץ מיוחד, אבל למעשה הוא קפדני ואינו פשוט כלל. קונגרס כזה מתקיים כל עשר שנים, הכנס השלישי יימשך השנה מה- 3 ועד ה- 11 ביוני 2005 ויכלול לא רק מופעים של הבלטים של בורנונוויל אלא גם עבודות חדשות.  פרטים ב:  WWW.BOURNONVILLEFESTIVAL.COM

  ג"מ

*

 

הפסטיבל הבינלאומי לבתי ספר למחול יתקיים בסן רמו באיטליה בתאריכים 3-5 במאי 2005. הפסטיבל מאורגן מטעם GEF – Global Education ויהיה מפגן איכויות של בתי הספר למחול באיטליה ובאירופה. בתי הספר יתחרו ביניהם ויוכלו להעלות יצירות בסגנון בלט קלאסי, מחול מודרני ומחול אחר. גיל הרקדנים ינוע בין  5 ל-18 ויוכלו להשתתף קבוצות בהרכבים של לפחות שישה תלמידים ולא יותר מעשרים. לפרטים:

GEF-2005 "Festival for Schools of Dance" 4th Edition

Via Roma 166 – 18038 Sanremo – Italy 

ר"א

*

בין ה-12 ועד ה-15 באפריל יתקיים באוניברסיטת לונדון קונגרס בינלאומי בנושא רב-תרבותיות במוסיקה ובמחול.

הכנס יתקיים במסגרת:SOAS (The School of Oriental & African Studies)  within the University of London.

לפרטים: Sareata Kelly, musicanddance@soas.ac.uk

ר"א

*

חדשות כאן

בתאריכים ה-24  ועד ה-29 בינואר 2005 במסגרת מתא"ן ותחרות מיה ארבטובה לבלט ובתמיכת שגרירות צרפת בישראל, הגיע לביקור בישראל דניאל אגזילאס, מנהל הקונסרבטוריון למחול של פריז

(The Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris)

אחד מבתי הספר הטובים בעולם להכשרת רקדנים. מטרת הסיור היתה להכיר את העשייה בתחום הבלט הקלאסי במסגרות המובילות בארץ ולבחון אפשרויות של שיתוף פעולה.

ר"א

*

בית חדש לתיאטרון הפרינג' קליפה נפתח בתל-אביב. המבנה התעשייתי למחצה, בן השלוש קומות, שוכן ברחוב הרכבת 38; הוא כולל חלל מופעים וחללי עבודה לחזרות ולבניית תפאורה, מתפרה, מחסן תלבושות ומשרד. תיאטרון קליפה, בניהולם של עדית הרמן ודמיטרי (דימה) טולפנוב, פועל זה תשע שנים ומצליח לרכז אליו תשומת לב כתיאטרון פרינג' איכותי, המותח את גבולות התיאטרון תוך יצירת שפה בימתית ייחודית, שבה תופסת התנועה מקום חשוב. במקום החדש יועלו מופעים, יתקיימו סדנאות עם אמנים ישראלים ובינלאומיים וכן שיעורים בטכניקות תומכות כגון מחול, אמנויות לחימה ויוגה. לדברי הרמן, אין בכוונתם להקים ולנהל בית ספר, אלא להרחיב את מעגל היוצרים בתחום אמנות המופע ולהכשיר יוצרים עתידיים בתיאטרון קליפה.

ר"א

*

אתר חדש נפתח באינטרנט; האתר, בשם "דרך גוף", עוסק במחול ובתנועה. באמצעותו ניתן לקבל פרטים על פעילויות שונות המתקיימות בארץ, ללא תשלום.

לפרטים:

www.BodyWays.org

list@bodyways.org

ר"א

*

הערוץ האקדמי באוניברסיטת חיפה ממשיך בסדרה "שיחות מחול" בעריכת רות אשל ובהגשתה. בחודש האחרון הוסרטו שני סרטים נוספים, האחד עם טליה פז והשני על יסמין גודר.  בסרט, שאורכו כשעה, משולבים קטעי מחול ושיחה. הסרטים משודרים בערוצים המקומיים. סרטים נוספים שהופקו על ידי הערוץ: מגדר במחול (עם נאוה צוקרמן, נעה דר ואשרה אלקיים) , מחול  בתנ"ך (עם גילה טולידנו ועם ירדנה כהן), חפצים במחול (עם עידו תדמור ועם רנה שינפלד)  להקת קולדממה (עם משה אפרתי)  ותוכנית עם הכוריאוגרפית מירל'ה שרון. לפרטים: הערוץ האקדמי

http//tv.proj.ac.il.

טל: 04-8240822.

ר"א

*

כמדי שנה התקיים כנס לזכרו של הרקדן יאיר שפירא, שנפל במלחמת יום הכיפורים. הכנס  ה- 29  לזכרו  התקיים ב-20.12.04 באולפן למחול במרכז עידן בבקעת בית שאן. המפגש ביום זה הוא חגיגה לתלמידי האולפנות בקיבוצים, שמתנסים במגוון רחב של שיעורי מחול, המועברים על ידי טובי המורים הפועלים בארץ. כמה מן הסדנאות הנחו רקדני להקת בת-שבע ושרון אייל, שלימדו את התלמידים מרפרטואר הלהקה. הסדנאות קירבו את התלמידים לשפה המיוחדת של להקת בת-שבע ולמופע הלהקה Love   של אייל. במסגרת הכנס, לפני המופעים, חולקו פרסי "חבצלת" לרקדני הלהקה הקיבוצית דן בן-דרור ויערית חייקין ולמנהל אנסמבל בת-שבע אלדד מנהיים. השנה בלטו בכנס הופעותיהם של התלמידים, שהיו באיכות גבוהה ושולבו בהומור. כמו בכל שנה, אורגן הכנס בקפידה בידי שאול גלעד, ניצה בהיר ויעל בר-ניר.                                                                                                       י"ר

*

בשנה שעברה החל לפעול בפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל-אביב פורום למחול. היוזמה באה מצדו של  דקאן הפקולטה, פרופ' פרדי רוקם. הפורום התגבש כמענה לדרישה הולכת וגוברת בשנים האחרונות בפקולטה, למסגרות לימוד ודיון מתקדמות בנושא אמנות המחול; מטרת הפורום היא בחינה ודיון בשפת המחול – בשדה העשייה והיצירה כמו גם בניתוח ובמחקר.

הפורום מתקיים אחת לחודש וכולל מרצים וסטודנטים ללימודים מתקדמים מן התוכנית הבין-תחומית לתואר שני באמנויות ומן החוג לתיאטרון. תוכנית המפגשים מבוססת על שיחות עם יוצרי מחול ישראלים ועל הרצאות אקדמיות המציגות פרספקטיבות שונות במחקר המחול.

בשנה שעברה התארחו בפורום המחול מספר יוצרי מחול ישראלים, שמייצגים בעבודתם מגמות שונות בסצנת המחול הישראלית. בין היוצרים היו אוהד נהרין, יסמין גודר, יורם כרמי, אמיר קולבן ועידו תדמור.

 כל יוצר/ת הציג/ה ראייה אישית מאוד של תנועה, גוף, ריקוד, ותפקידה של האמנות בכלל, והדגים כיצד תפיסות אלה באות לידי ביטוין הייחודי ביצירותיו. נקודה מעניינת שעלתה מתוך המפגשים עם היוצרים היא – כי על אף השוני, שבלט בעיקר באסתטיקה התנועתית והבימתית המזוהה עם כל אחד, ניתן היה למצוא נקודות השקה מסוימות ביניהם, לרבות העיסוק בחוויות הקיום האנושי היומיומי.

ההרצאות האקדמיות בפורום המחול נשאו ברובן אופי סוציולוגי-אנתרופולוגי ועסקו במגוון רחב של נושאים. בשנה שעברה הציגה ד"ר דבי חפץ-יהב מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל-אביב חיבור  בין ריקוד, אנתרופולוגיה והמציאות הישראלית; חיבור זה נבחן דרך ניתוח הדפוסים הכוריאוגרפיים בסיורי הביטחון המשותפים לצה"ל ולפלסטינים ברצועת עזה בין השנים 1997-2000, באזורים מסוימים שהוגדרו בהסכמי אוסלו. ד"ר דינה רוגינסקי מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל-אביב נשאה השנה הרצאה בנושא "ראשיתו של המחול העברי: אקספרסיוניזם, אמנות ופולקלור ביישוב", שעניינה תשתית המחול העברי שהתהוותה בשנות ה-30 וה-40 בתקופת היישוב בארץ-ישראל. הרצאתה של טל כוכבי מהחוג לאנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים – "בין כוריאוגרפיה לאתנוגרפיה: עבודת הריקוד בלהקת המחול הקיבוצית" – הציגה את עבודתה של להקת המחול הקיבוצית מתוך פרספקטיבה אתנוגרפית. אחד הנושאים שעניינו את טל כוכבי במחקרה היה ההצגה של מהות הקיום המוחלטת של הרקדנים דרך הגוף, תנועותיו ופעולותיו, במטרה לצאת כנגד תפיסות שמנחות את תרבות המערב; תפיסות המכוונת ליצור 'מחיקה' של הגוף על ידי הפרדה בין 'Mind' ל-'Body' ובכך לבסס הכללות של ידע על העולם.

אחת המטרות העומדות בפני מארגני הפורום היא הרחבת תוכנית הפעילות, כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלו כמסגרת לימודית, שתוכל להעניק בסיס תיאורטי ומתודולוגי לתלמידים המעוניינים לכתוב את עבודות הגמר שלהם (לתואר שני ולדוקטורט) בנושא אמנות המחול, וכן כמסגרת מקשרת בין תלמידים וחוקרים ליוצרים.

ע"ס

*

 

חדשות הספרייה הישראלית למחול 

במסגרת "הרמת מסך"  התקיים  פרויקט "מדור לדור, מאמן לאמן", שכלל פעילות מרוכזת עם סטודנטים לאמנויות ותלמידי מחול קדם מקצועיים. מטרת הפרויקט לקרב את התלמידים ואת הסטודנטים לשפת אמנויות המחול, להתוודע ליוצרים וליצירותיהם ולבנות עמם קשר אישי. פעילות הפרויקט כללה צפייה במופעים ובסדנאות בהנחיית כוריאוגרפים המשתתפים ב"הרמת מסך".

בפרויקט  שהופק על ידי הספרייה למחול השתתפו  כ- 2224 תלמידים וסטודנטים מרחבי הארץ.

*

זו השנה החמישית שמשרד החינוך, התרבות והספורט – מינהל התרבות, המחלקה למחול בשיתוף הספרייה הישראלית למחול – מקיימים אודישן למילגה לקורס קיץ  International Sommertanzwochen Wein – אשר יתקיים בוינה, אוסטריה בין התאריכים 14 ביולי ועד 17 באוגוסט. הקורס מיועד לרקדנים בני 20-28. עלות המשתתף והתמיכה: שני שליש מסכום המילגה (בשווי  של כ- 20000 שקלים) יינתנו מטעם DanceWeb ושליש מסכום המילגה (בעלות 10000 שקלים) בצירוף כרטיס הטיסה יינתנו מטעם  מינהל התרבות – המחלקה למחול במשרד החינוך, התרבות והספורט.

ארגון Europe DanceWeb, הוא ארגון בינלאומי שמטרתו לקדם ולהפיץ מחול עכשווי וכן, לעודד רקדנים ויוצרים מוכשרים ולתמוך בהם בדרכם האמנותית. הארגון, שבסיסו בוינה, הוקם ב-1996.  באותה שנה, החל הארגון לקיים את תוכנית המלגות, המיועדות לרקדנים מקצועיים צעירים. עד כה השתתפו בתוכנית זו  390 רקדנים  מ-50 מדינות. התוכנית שמה דגש על חילופי רעיונות וידע בין המשתתפים, תוך ניתוץ הגבולות הגיאוגרפיים והתרבותיים ביניהם. התוכנית שמה לה כמטרה עיקרית לקדם את הקריירה המקצועית של המשתתפים; כדי להגשים את המטרה החינוכית והאמנותית של התוכנית, נבחר אמן משמעותי מזירת המחול הבינלאומית לשמש מדריך אמנותי. השנה נבחר כמדריך דיוויד זמברנו (David Zambrano), יוצר החי ועובד בהולנד. במקביל לקורס הקיץ יתקיים פסטיבל המחול היוקרתי של וינה –  ImPulsTanz.

לפרטים נוספים:  www.dancewebeurope.net

*

 

בין התאריכים 17-21 באפריל יתקיימו השתלמויות למורים לבלט קלאסי ולתלמידים קדם מקצועיים. ההשתלמויות הן פרי שיתוף פעולה של הספרייה הישראלית למחול לבין אגודת הידידים של הספרייה בניו יורק. ההשתלמויות הן בשיתוף משרד החינוך והתרבות – המזכירות הפדגוגית, הפיקוח על המחול, המרכז למחול ותיאטרון ביכורי העתים ומתא"ן.

את ההשתלמויות יעבירו מניון פורמן (Mignon Furman), מנהלת האקדמיה לבלט בניו יורק (The American Academy of Ballet) והרקדן בריאן לופטוס  (Brian Loftus).

במסגרת ההשתלמות תיערך הכרות עם עקרונותיה של שיטת האקדמיה האמריקאית לבלט  (American Academy of Ballet).

*

הספרייה הישראלית למחול ואגודת ידידי הספרייה בארה"ב יעניקו מילגה לקורס קיץ ב- American Academy of Ballet בניו יורק, מיסודה של מניון פורמן. המילגה מיועדת לתלמידי מחול בגילאים 14-20 ברמת Intermediate/Advanced בבלט קלאסי, עם לפחות ארבע שנות לימוד, והיא כוללת את מלוא עלות הקורס, כולל לינה וכלכלה. האודישן ייערך בתאריך  22.04.05.

*

ביוזמת הספרייה למחול הוקם פרויקט "לקרוא מחול"  בהנחיית הגב' טליה פרלשטיין-כדורי. מטרת הפרויקט לפתח שיח אמנותי במבט אישי על המחול הישראלי. לפרטים:  www.dancelibrary.org.il.

 

 

סגור לתגובות.