אינדקס מחול עכשיו 15-1 לפי נושאים / בעריכת רות אשל ומיכל רוזנצוויג

מחול עכשיו, גיליון 16

דצמבר 2009, עמ'  48-53

עורכות: ד"ר רות אשל וד"ר הניה רוטנברג

מו"ל: תיאטרון תמונע

הגיליון יצא לאור בתמיכת משרד המדע, התרבות והספורט – המחלקה למחול

מומלץ לפתוח את הגיליון  המלא

 

אינדקס מחול עכשיו 15-1 לפי נושאים

עריכת האינדקס: רות אשל ומיכל רוזנצוויג

מקרא: חוברת מס' 5, שנת 2000, עמודים 49-51:   5(2000):49-51

 

 

אביזרים

המסכה הרוקדת – עבודתה היצירתית של יהודית גרינשפן מאת גיורא מנור,   5(2001):49-51.

 

איפור   

איפור במה לריקוד מאת גבי בר,  9(2002):28-31.

אסתטיקה ותיאוריה      

בגוף ראשון יחיד מאת ליאורה בינג-היידקר,   13(2005):13-16.

מחול בספרות היפה – עדות אישית ומשמעות חברתית מאת נעמי בהט-רצון,      11(2004):48-54.

סוזן לנגר – ביטוי ורגש באמנות המחול מאת אסתי נגלר,   11(2004):34-38.

מה שרואים מפה לא רואים משם מאת רחל בילסקי- כהן,   15(2009):42-44.

 

ביקורת            

 

אני הלכתי אז… – מופע רב תחומי במסגרת התיאטרונטו מאת ציונה פלד, 4(2001):78-79.

אסתטיקה לא ארוטית – על חלומו של מינוטאור, להקת בלנקה לי, מאת מאירה אליאש-צ'יין,  2(2000):68.

 

בהמות לא לגמרי כשרות [על עידו תדמור] מאת גיורא מנור,  3(2000):80-81.

בכורות בבת-שבע: שארית וכשהתרנגול קרא בקול הכלה הירוקה התעופפה מעל כיכר הכפר מאת רות אשל, 1(2000):65-67.

חגיגה בעמורה: חוטאים בשמחה [על עידו תדמור] מאת גיורא מנור,   1(2000):64.

 

חיוכו של כרונוס: בחיפוש אחר הזמן [על אמיר קולבן] מאת הניה רוטנברג,  1(2000):62-64.

 

בלט קלאסי

Turn Out, רגליים פתוחות היטב – תרומתה של הפתיחה בתולדות הבלט מאת ליאורה בינג-היידקר, 1(2000):29-31.

 

הפתיחה בבלטים עכשוויים – מהמאה ה-19 למאה ה-21 מאת ליאורה בינג-היידקר,     2(2000):30-33.

בלט שטוטגרט חוגג 40 שנה לתקופת קרנקו מאת גיורא מנור,   8(2002):40-41.

הבלט פה דה קאטר – ארבע פנים לבלרינות בתקופה הרומנטית בצרפת מאת שלי ביקלס והילית זלצרמן,  13(2005):17-22.

כולנו שווים וכולנו מלכותיים – 50 שנה לניו יורק סיטי בלט מאת גבי אלדור, 1(2000):6-11.

 

בלט קלאסי בישראל     

בלט באשדוד מאת עינב רוזנבליט, 3(2000):61-63.

הבלט הקלאסי – בן חורג במחול הישראלי (גם באנגלית, עמ' 86-93) מאת רות אשל,2(2002):2-7.

פושקין [על הבלט ייבגני אונייגין] והבלט הישראלי מאת מיה בהיר,  6(2001):54-57.

תחרות מיה ארבטובה – חגיגת עשור מאת יעל אפרתי,   1(2000):40.

תחרות מיה ארבטובה מאת ישראל רועי אבנשטיין,   9(2002):36-37.

 

גוף

ביחס לגוף – שיח אמנים מאת ורה גולדמן, סילביה דוראן ורונית זיו, 13(2005):44-45.

דבר אל הגוף – תפיסת הגוף בסרטו של פדרו אלמודובר דבר אליה מאת יונת רוטמן,     13(2005):40-43.

הגוף הוא פוליטי מאת אורי דרומר, דרור הררי, גדעון עפרת, הדס עפרת, 13(2005):32-34.

להיות בתוך הגוף בבית הספר: פנומנולוגיה של הריקוד בקרב נערות במגמות המחול מאת יעל נתיב,  36-39 15(2009):

מושגי הגוף במחול העכשווי מאת ברנשטטר גבריאלה,   13(2005):9-12.

קינסיולוגיה – מאנטומיה למחול מאת שלי ביקלס,   5(2001):18-21.

 

הוראה 

בעקבות המסורת ה"אתונאית": חינוך לכל – תפיסות חינוכיות במחול והשתקפותן בבית הספר למחול בגעתון מאת אילנה ליבן,  5(2001):42-43.

הבלט אינו מקדש – על דרכה של אודרי דה ווס בהוראה מאת דינה שמואלי-חינקיס, 5(2001):16-17.

הוראת המחול לאן? – דפוסי קריירה של מורות למחול מאת יעל מוסקונה-שלומי,        10(2003):18-21.

המחול בחינוך ובחיים – תוכנית לימודים חדשה במחול מאת נורית רון (רונקין),  1(2000):18-19.

הרהורים על הכנה מאת ליאורה בינג היידקר, 11(2004):68-71.

התנועה, אין היא יכולה לרמות ולשקר – רשמים ובעיות של מורה למחול בארץ  (גם באנגלית, עמ' 68-71) מאת ולנטינה ארכיפובה גרוסמן, 8(2002):32-35.

"ולה" [על ולנטינה ארכיפובה גרוסמן] מאת ליאורה בינג-היידקר, 8(2002):30-31.

חינוך במחול במאה ה-21 מאת מרים רוסקין ברגר, 11(2004):72-74.

ידע מחולי – מה זה, בשביל מה זה? מעמדו של המחול כאמנות שוות ערך מאת מילכה לאון,     5(2001):10-15.

יצירתיות היא… מאת אריקה לנדאו,  6(2001):20-25.

כוחות יצירתיים טמונים בכל אדם: על החינוך ליצירתיות בישראל בכלל ובמחול בפרט מאת דן רונן,   6(2001):46-52.

כיצד ומדוע נעשיתי יועצת, בוחנת ומפקחת בכירה בנושא המחול ב"ארגון לתואר ראשון בינלאומי לתלמידי תיכון" – IB   מאת זאבה כהן,  32-35 15(2009):.

כמו בכת מחוללים – סדנת המחול מתנ"ס "מטה אשר" מאת רות אשל, 5(2001):38-41.

ללמד את הבלתי ניתן ללימוד: תפקידו של המורה לכוריאוגרפיה מאת סיקי קול,

6(2001):44-45.

לשון המחול מאת הניה רוטנברג,  8(2002):64.

מחשבות על צמיחה אישית – האם היא אפשרית בשיעור המחול המסורתי? מאת מילכה לאון,   12(2005):56-61.

על בית הספר למחול בת-דור מאת עידו תדמור, 2(2000):76-77.

עמוד השדרה הוא שרשרת פנינים – שימוש בתנועה ובדימוי אצל ילדים בלמידה על גוף האדם מאת רונית פיינגולד,  5(2001):22-26.

"קשה להיות כוריאוגרף" מאת צופיה נהרין,  6(2001):26-27.

"שוני – זה כל ההבדל…" הרהורים על עיקר וטפל בהוראת הבלט הקלאסי מאת ליאורה בינג-היידקר,  12(2005):40-43.

 

היסטוריה כללית

אלה שלא רקדו [דיאגילב, רוטשילד, רמבר ואחרים] מאת גיורא מנור11(2004):61-67   .

להכיר את "המחול של ההיסטוריה" מאת תחיה רייזמן,  7(2002):22-27.

ריקוד בראשית החקלאות (גם באנגלית, עמ' 86-91) מאת יוסף גרפינקל,  (2001):4-9 5.

 

וידיאו דאנס, צילום, טכנולוגיה

בובות ממוכנות ומרחבים וירטואליים – השפעת התמורות הטכנולוגיות על המחול מאת הניה רוטנברג, 2(2000):14-17.

הדרמה כלואה בצורה – אתר לימודי ממוחשב על טכניקת המחול של מרתה גראהם מאת סמדר וייס,  3(2000):58-60.

טכנולוגיה ככלי כוריאוגרפי – על וירטואליות וייצוגה ב"טרילוגיה" של להקת רנדום מאת לינדה  דנקוורס,  3(2000):72-74.

מאורי צבי גרינברג עד קוסובו – מבט אל תהליך העבודה של בקץ הדרכים: מחול אורטורי ממוחשב מאת ציונה פלד,   2(2000):38-41.

מזווית ראייה של צלם מחול מאת כפיר בולוטין   29-3115(2009):.

קולנוע שהמחול נכנס בתוכו – שיחה עם אליסון מארי מאת מרתה ענבר,   3(2000):48-50.

 

טקסט ומחול

 

עמי ים – עמי יער – מכליה לתחייה (יחד עם ישראל אובל) מאת רות אשל,   8(2002):18-19.

דימוי ומילה בזיכרון דברים (1994) מאת סמדר וייס,   8(2002):36-39.

החזותי והמילולי נותנים יד – להקת נעה דר מאת שי הרלב (שטיינברג),  5(2001):52-55.

טֶקְסְט(וּרוֹת)  מאת ליאורה בינג-היידקר,   14(2008):24-26.

כבוד המילה מאת גל אלסטר,  8(2002):10-11.

לשכוח את המילים: טקסט ביצירתה של יסמין גודר מאת עינב רוזנבליט,  14(2008):12-16.

מחול ממולדת התיאטרון – על מדיאה, תיאטרון מחול אדאפוס מאת גל אלסטר,  2(2000):68.

מלה תנועה מלה – מקום המלה מקום התנועה מאת נאוה צוקרמן,   14(2008):20-23.

עיבוד טקסטים – פולחן האביב של עמנואל גת מאת הניה רוטנברג, 12(2005):35-39.

ראיון עם היוצרת רות קנר: תיאטרון, תנועה, טקסט והיחס ביניהם מאת יונת רוטמן,     48-4915(2009):.

תקווה מתוך האין – עמי ים – עמי יער מאת גבי אלדור,   8(2002):20-23.

 

לזכרם   של אלה שהלכו לעולמם

ג'אנט אורדמן: אשה שהגשימה חלום ושברה אותו [על להקת בת-דור] מאת סיקי קול,    14(2008):38-39.

 

והיה ככלות… רקוויאם לג'אנט אורדמן [על להקת בת-דור]  מאת רות אשל,   14(2008):40-42.

לזכרה של הדה אורן מאת רות אשל,    14(2008):45-46.

זכרי דגן [על להקת המחול הקיבוצית] מאת גיורא מנור,   1(2000):20-23.

בת שבע דה-רוטשילד (גם באנגלית, עמ' 78-80) מאת גיורא מנור,  1(2000):20-23 .

דורה סאודן מאת חסיה לוי-אגרון ואבידה אילון,  1(2000):20-23.

יוצרת של שלוש ארצות-מולדת – על אנה סוקולוב, 1912-2000, מאת גיורא מנור,     2(2000):18-21.

ליה שוברט, ג'רום רובינס, אירנה גיטרי מאת רות אשל,  1(2000):20-23.

נורמן מוריס וגלן טטלי מאת רנה גלוק,   14(20087):43-44.

מילים לשרה [לוי-תנאי, גיורא [מנור] וקאי [לוטמן] (גם באנגלית, עמ' 92-95) מאת רות אשל,      13(2005):4-8.

רינה שחם הלכה לעולמה מאת עפרה בן-צבי סרוסי וגיורא מנור,  11(2004):4-6.

 

לקראת מופע

המלט הרוסי מאת יוסי תבור,     6(2001):74-75

זה לא ברבור זה ברווז – לקראת ההופעה אגם הברבורים של מתיו ביורן מאת יונת רוטמן,     1(2000):43.

כרמן והמוסכניק מאת הניה רוטנברג,  5(2001):60-61.

מחול במשכן – העונה השביעית [להקות רנדום, רוזאס, סשה וולץ, בת-שבע]     2(2000):66-67.

 

מגדר   

הגבר קוצר והאשה מאלמת אלומות – שוויון המינים בריקוד העם הישראלי מאת דן רונן,       4(2001):39-45.

המין השלישי של פוקין – קריאה עכשווית ברוח הורד מאת הניה רוטנברג,  4(2001):27-31.

הסילפידה מתה, תחי חוה! – נשים ביצירות מחול בנות זמננו מאת שרי אלרון,

4(2001):22-26.

לשבור את הסטריאוטיפ – מגדר ומחול מאת שרון הלוי, 4(2001):12-21.

מתחלפים בתפקידים, מי אנחנו? מה מקומנו? – מגדר במחול הישראלי מאת רות אשל,       4(2001):32-38.

 

קזוארות – מארג נשי של מחול אתני במחול בימתי מאת עינב רוזנבליט,  9-12 15(2009):

 

מחול ביישוב

האני והאחר: תפיסת ה"אחר" והקבוצתיות בכתבי לוינס וארנדט ובמחול הישראלי בשנות ה-40 וה-50 מאת דנה מילס,  14(2008):17-19.

לרקוד עם גרטרוד קראוס מאת לאה בן-צבי, 2(2000):60-61.

מעכזים על מדרכות עין השופט – על מסכת החג מאת רות אשל (גם באנגלית, עמ' 72-77)       1(2000):44-48.

עדיין צועדת יחפה – על ירדנה כהן מאת גיורא מנור,   4(2001):46-49.

 

מחול מודרני בישראל

אנה סוקולוב – מורה לאורך כל הדרך מאת גליה גת ומשהרומנו,  2(2000):22.

אין לה צורך להגיע [ראיון עם אשרה אלקיים-רונן]  מאת שי הרלב-שטיינברג,

 8(2002):12-17.

"אני רוצה לדבר על היצירה הכוריאוגרפית…" מאת מירל'ה שרון,   12(2005):27-29.

בין הפשטה להבעה – על יצירתו של רמי באר מאת הניה רוטנברג,  1(2000):12-17.

"בלתי נראה לעין אלא בכאב הסופי" – על אוהד נהרין מאת גבי אלדור,  4(2001):6-11.

בת-דור: עם הפנים לעתיד (גם באנגלית, עמ' 82-85) מאת גיורא מנור,  2(2000):74-76 .

בעקבות פוסט מרתה – שאלות חוזרות על מהות המחול – פגישה עם ניב שינפלד ואורן לאור מאת נאוה צוקרמן, 27-2815(2009):.

גוונים במחול (2001) – שש יצירות ושבעה כוריאוגרפים מאת הניה רוטנברג,    5(2001):76.

דורית שמרון – "לכבוש את הבמה – לכבוש את העולם" מאת מיה בהיר,   7(2002):42-45.

האם קיימת בישראל "מדיניות תרבות" – מדיניות וקריטריונים בהקצבות למחול מאת דן רונן,        10(2003):41-43.

הגוף הנוכח ונוכחות הגוף: שלוש של אוהד נהרין מאת הניה רוטנברג,    13(2005):35-39.

הסכסוך היהודי ערבי בריקודיהם של אמיר קולבן,רמי באר ואוהד נהרין – המעבר מהצגת הנרטיב לפירוקו מאת יונת רוטמן,   11(2004):39-45.

התמסדות וצנטרליזציה: מחול בישראל 1977-1964 (גם באנגלית, עמ' 86-93) מאת רות אשל,  6(2001):4-13.

הרמת מסך (1999) – הדליקו את האור [על ענבל פינטו, ענת שמגר, ורטיגו, אנסמבל בת-שבע, נועה דר, עמנואל גת, רנה שינפלד] מאת גיורא מנור (גם באנגלית, עמ' 79-81), 1(2000):4-5

הרמת מסך (2000) מאת רחל בילסקי-כהן [על יסמין גודר, שרון אייל,רונית זיו, יוסי ברג,  נעה דר, רננה רז, לארה ברסק, נימה יעקב]  4(2001):74-77.

הרמת מסך (2002) – פחד [על רננה רז, שלומי ביטון, יוסי יונגמן, ענת דניאלי, אילנית תדמור, ענת שטיינברג, נמרוד פריד] מאת גבי אלדור,   10(2003):2-3.

הרמת מסך (2004), עד מתי בן חורג? הרהורים על "הרמת מסך" (גם באנגלית, עמ' 95-92) מאת רות אשל   .12(2005):7-10

הרמת מסך (2004), חמש עשרה שנה ל"הרמת מסך" מאת נילי כהן,   12(2005):5-6.

הרמת מסך (2004), מפגש [בהשתתפות נילי כהן, דניאלה מיכאלי, ערן בניאל, עדי שעל, נעה דר, אבשלום פולק, ענבל פינטו, רננה רז, יסמין גודר, רות אשל, הניה רוטנברג], ערכה רות אשל,   .12(2005): 9-16

הרמת מסך (2004),  "להציג סימני שאלה אחרי כל הישג – ראיון עם פרנצ'סקה ספינאצי"  מאת ערן בניאל, 12(2005): 17-20.

 

וירוס – יצירתו החדשה של אוהד נהרין  מאת גבי אלדור,  5(2001):78-79.

זירת מחול 2008 מאת מאירה אליאש-צ'יין,  14(2008):52-53.

חממות מחול ליוצרים עצמאיים מאת ערן בניאל, 11(2004):46-47.

חסיה אגרון: "להביע בתנועה את השמש והכוכבים" (גם באנגלית, עמ' 64-71) מאת טליה פרלשטיין,   7(2002):4-15.

יהלום מלוטש שלא איבד מחיותו – ראיון עם טליה פז מאת גבי אלדור, 12(2005):30-34.

יסמין ורדימון – לונדון כן מחכה לה מאת מיה בהיר, 4(2001):56-60.

כפרי מחול בישראל מאת פרם-שי חרמון,   45-47 15(2009):.

להקת בת שבע – העשור הגראהמי מאת רות אשל,(2004):7-23  11.

לאפשר לדברים לזרום – על תהליך היצירה מאת אשרה אלקיים-רונן,  6(2001):53-54.

לה לה לה היומן קרעחץ – ראיון עם ענת דניאלי מאת שי הרלב (שטיינברג),        4(2001):50-55.

להתקדם פנימה – שיחה עם עידו תדמור מאת שי הרלב (שטייברג),  2(2000):34-37.

לעשות משהו עם הטבע הזה – שיחה עם רנה שיינפלד מאת שי הרלב (שטיינברג), 1(2000):24-28.

מירל'ה שרון: "הריקוד הוא מין ישות מיוחדת של חיים" מאת רות אשל,    12(2005):20-26.

מרחב האפשרויות במכלול אחד – ראיון עם רמי באר (גם באנגלית, עמ' 55-52) מאת הניה רוטנברג,   9(2002):25-27.

משרתים מכל העולמות – ברק מרשל מחולל את הפלא ביצירתו החדשה מונגר מאת יונת רוטמן,    5(2009):13-15.

סוניה ד'אורליאנס ג'וסט: "עכשיו אני מרגישה שהצד השחור שלי מתפרץ החוצה" מאת מיה בהיר,  7(2002):46-47.

על קו התפר: קונטקט אימפרוביזציה ומחול בישראל מאת לילך גביש, 15(2009):54.

קלאסיקה במימד אישי – פולחן האביב מאת ליאת דרור בביצוע להקת אדמה מאת רחל בילסקי –כהן,   5(2001):80-81.

"ראיתי את אלוהים רוקד ממני ואליך": רוני סגל ז"ל – מתוך יומניה מאת רוני סגל,   6(2001):34-39.

ראו, המפלצת בתוכנו – על תהליך יצירת הקץ לתום מאת אליס דור- כהן,   6(2001):28-33.

ריקוד הוא… מאת ליאת דרור,  11(2004):31-33.

 

רעש לבן: מחול אקולוגי מאת הניה רוטנברג,  14(2008):8-11.

תיאטרון מחול רמלה (תמ"ר) מאת רות אשל,   13(2005):62-69.

פריחת המחול העכשווי בישראל כיום (גם באנגלית, עמ' 59-63) מאת רות אשל, 14(2008):3-8.

 

מחול מודרני ופוסט-מודרני בעולם         

איציק גלילי: הכאוס שאנו עושים מהחיים מאת לוסיה ואן הטרן,    8(2002):44-47.

בית הקפה של פינה באוש – ניכור במחול מאת יונת רוטמן,   11(2004):44-47.

גופים מועדים לכישלון – על המחול של סשה וולץ מאת רונית לנד,  3(2000):64-67.

להקת המחול מארי ראמבר – צעירה בת שבעים וחמש מאת גיורא מנור,          7(2002):16-21.

להכיר בעבר ולחיות את ההווה: קריאה אינטרטקסטואלית של שפת הבלט הקלאסי ביצירה ציפורנים מאת פינה באוש מאת יונת רוטמן,   14(2008):36-37.

ללא מילים – ערב המחול החדש של נאצ'ו דואטו מאת רונית לנד,   5(2001):78-79.

מג סטוארט – המחול כתחנת מעבר מאת רונית לנד,   10(2003):44-45.

מחול במקום פולחן – על מופעי המחול של זאבה כהן וצבי גוטהיינר בניו-יורק מאת ג'ודי  ברין- אינגבר,   2(2000):68-71.

מחול האי-סדר: יאצק וומינסקי ותיאטרון המחול השלזי מאת יואנה לשניירובסקה,   5(2001):72-75.

מחול חדש: זרמים עכשוויים במחול האירופי מאת לינדה דאנקוורס,   5(2001):70-71.

מחול פורץ גבולות – התבוננות במבחר יצירות של ליה אנדרסון מאת הניה רוטנברג,   3(2000):43-47.

שלמות חדשה: יחסים בין אמנויות מאת הניהרוטנברג,  7(2002):36-41.

 

מחול לנכים

מגבלות הגוף ותעצומות הנפש [להקת ורטיגו] מאת עדי שעל,   13(2005):26-31.

מה שהגוף אינו יכול ומה שהנפש זקוקה לו [על כח האיזון של להקת ורטיגו] מאת שי הרלב- שטיינברג,  6(2001):58-61.

ניתוח יצירות בינלאומיות

בובות אנושיות מדי – על השילוב בין האמנויות בפטרושקה מאת טליה פרלשטיין-כדורי,        3(2000):35-42.

בין סטרווינסקי לקיליאן – אינטרפרטציה ליצירת מחול סימפוניה תהילים מאת משה קדם, 10(2003):27-33.

חדרי הלב בדירה של מאץ אק מאת שרי אלרון,  12(2005):62-65.

לרקוד עד מוות – על ביטויי הרומנטיקה בבלט ג'יזל מאת טלי פרלשטיין-כדורי,      2(2000):23-29.

סיפורי מחול: גישה אנליטית לנרטיב (סיפור המעשה) של בלט פנטסטיק מאת אסטריד ברנקוף,   14(2008):27-29.

קנקן חדש מלא ישן – מבט לא נוסטלגי על אגון שילה מאת הניה רוטנברג,  10(2003):22-26.

סדנאות

הרמוניה קבוצתית ואנרגיה – סדנה עם קיי טאקיי מאת יונת רוטמן,  5(2001):37.

חללים פנימיים וחיצוניים – סדנת אימפרוביזציה עם עמנואל גריווה מאת עינב רוזנבליט,    5(2001):34-36.

חקירת הגוף והעמקת המודעות: סדנת יצירה עם הכוריאוגרפית נעה דר מאת עינב רוזנבליט,  6(2001):40-41.

עבודה בשכבות – טקסט ותנועה: סדנת יצירה עם אמיר קולבן מאת יונת רוטמן,      6(2001):42-43.

עולמו של מקרגור – מפגש תלמידי מחול עם להקת רנדום מאת עינב רוזנבליט,     4(2001):61-63.

תענוג בתנועה מאת עינב רוזנבליט,  7(2002):48-49.

 

סקירת ספרים  

 

אימפריה של אקסטזה (Empire of Ecstasy: Nudity and movement in German Body culture, 1910-1935) מאת קרל טפ'פר Karl Toepfer)) – גבי אלדור,     4(2001):85.

 

מלכה בלי ארמון מאת רנה שחם – גבי אלדור,   13(2005):70-73.

הזמנה למחול מאת צופיה נהרין – רות אשל  .3(2000):76-78

 

 מחול לייצואDance for Export) ) מאת נעימה פרווטס(Prevots)  – רות אשל 3(2000):78-79

 

האנציקלופדיה הבינלאומית למחול, עורכת ראשית סלמה  כהן – נעמי בהט,     2(2000):65.

 

טכניקת אלכסנדר לרקדנים (קלטת די.וי.די) עם ג'יין גוסמינסקי (Jane Kosminsky) – ורדה למברסקי,    14(2008):57-58.

 

דרכה הכוריאוגרפית של שרה לוי-תנאי מאת גיורא מנור – דן רונן,   8(2002):62.

האנציקלופדיה הרוסית למחול – יוסי תבור,    2(2000):63.

 

הולנדים רוקדים (Dutch Dance) – מחול בן זמננו בארץ השפלה [אסופת מאמרים] – גיורא מנור,  5(2001):68.

 

מילון אוקספורד למחול – עורכות דברה קריין וג'ודית מק'ריל (Debra Craine & Judith Mackrell)  – גיורא מנור,  6(2001):77.

 

סיפורי גוף: מדריך לאנטומיה ניסיונית (Bodystories: A Guide to Experimental Anatomy) מאת אנדריאה אולסן(Andrea Olsen)  – רונית לנד,    5(2001):67-69.

 

פרספקטיבה למחול האירופי על תיאטרון מחול וזהות תרבותית (Europe dancing – perspectives on theatre dance and cultural identity) מאת אנדרה גרו וסטפני ג'ורדן (Anderee Grau and Stephanie Jordan)   גיורא מנור,   7(2002):62-63.

לא רוח, לא מילה (No Wind, No Word) – תשעה דיוקנאות עכשוויים מאת הלמוט פלבס (Helmut Ploebst) – גיורא מנור,  8(2002):63.

תנו לאנשים לרקוד והם ירקדו – מרתה ענבר בשיחה עם נעמי בהט לרגל הוצאת ספרה רגליים יחפות – מסורת יהודי תימן במחול בישראל – מרתה ענבר,  1(2000):38-39.

 

פסטיבלים וכנסים

ארגוס, יוון – הקונגרס השמונה עשר למחקר מחול (Conseil International de la  Danse CID) מאת רות אשל,  81-8412(2005):.

ה"באניולה" למחול (ליון 2000), "דרך המשי" מאת אורה ברפמן,   4(2001):89-94.

ה"באניולה" למחול (ליון 2002) – פריס: בין בוביני לאופרה ומופעי המחול של אוהד נהרין ומץ אק מאת גבי אלדור,   2(2002):42-43.

ה"באניולה" למחול (ליון 2005), "אירופה", הביאנלה האחת עשרה למחול מאת אורה ברפמן,   12(2005):85-90.

הגוף הדינמי במרחב – כנס בינלאומי במרכז לאבאן בלונדון מאת מילכה לאון,     57.15(2009):

התמסרות להתרשמות – על תוכנית "העולם החדש" ופסטיבל האביב – לונדון 2000 מאת הניה רוטנברג,   2(2000):44-47.

חוויית מחול דחוסה – מפגשי כוריאוגרפיה בינלאומיים (2002) בסיין סנט דניס (Seine-Saint-Denis) מאת רחל בילסקי- כהן, 9(2002):44-47 .

כנסים: מחול עד 1938, מחול היום מאת גבי אלדור,   .15(2009):60

מחול באוגוסט (2001)– על פסטיבל המחול הבינלאומי בברלין מאת רחל בילסקי-כהן,     4(2001):86-88.

מחול בפסטיבל ישראל (2000) מאת אורה ברפמן,   1(2000):40-42.

סוריאליזם ספרדי – פסטיבל המחול השנתי בוולנסיה (2001)  מאת גיורא מנור,    6(2001):80-81.

פולניה, לא בשחור לבן (2001) מאת גבי אלדור,   6(2001):82-92.

פסטיבל בורנונוויל: אוגוסט בורנונוויל – כוריאוגרף לכל עת מאת דניאלה שפירא,             13(2005):86-91.

פסטיבל האביב בהודו (2002) מאת רחל בילסקי-כהן,  8(2002):58-61.

פסטיבל מונפלייה (1999) – בלי פילוסופיה מאת גיורא מנור,   1(2000):56-61.

פסטיבל מונפלייה (1999) – גוף זעיר, גוף זעיר על הקיר מאת גבי אלדור   3(2000):53-55.

פסטיבל מונפלייה (2000): הגוף השקוף, הגופחפץ, הגוף הממשי, הגוף המדומה מאת גבי אלדור,  1(2000):52-55.

פסטיבל מונפלייה (2004), השוליים ה"סהרוריים" של פסטיבל מונפלייה מאת אורה ברפמן,         11(2004):87-91.

פסטיבל מונפלייה (2008), מכתב ממונפלייה מאת גבי אלדור,   14(2008):54-56.

פסטיבל מונפלייה (2005) מאת אורה ברפמן,   13(2005):80-85.

פסטיבל המחול של אוזס (2002) מאת אורה ברפמן,    9(2002):40-43.

פסטיבל ותחרות כוריאוגרפיה בהולנד (2000) מאת גיורא מנור,   1(2000):57.

פסטיבל ליאון (2002) מאת אורה ברפמן,  10(2003):46-49.

פסטיבל קאן (1999): פורסייט מזייף מאת אורה ברפמן,   1(2000):49-51.

פסטיבל קאן (2001) מאת אורה ברפמן,  8(2002):54-57.

פסטיבל מחול קופיו (2005) מאת אורה ברפמן,  13(2005):74-79.

פרויקט מים (2008) – מחוות זיכרון לכבודם של ילדים יתומים שנרצחו בשואה מאת הניה רוטנברג,  15(2009):61.

פרס על שם גיורא מנור לרקדנים מיה שטרן ותומר שרעבי (2009) מאת הניה רוטנברג,        15(2009):60.

רוקדים ביריד (2000) – יריד המחול השלישי באסן מאת גיורא מנור,   3(2000):56-57.

רוקדים אל המילניום (2000)– הוועידה הבינלאומית למחול בוושינגטון מאת ג'ודי ברין-אינגבר,  3(2000):51-52.   

 

ריקודי עם ומחול לבמה בהשראה אתנית

אילנה כהן פורשת ופורשת כנפיים מאת הניה רוטנברג,   5915(2009):.

אש התשוקה – רומנטיקה לשמה – פסטיבל פלמנקו במרכז סוזן דלל מאת סמיון לאפין, 5(2001):82-83.

"כאגדת רבקה" – עם מותה של רבקה שטורמן מאת דן רונן,  4(2001):4-5.

הבלט הקלאסי כמחול אתני מאת גבי אלדור,   3(2000):16-17.

הדבקה וגלגוליה – זיקת גומלין בין הדבקה במגזר הערבי והיהודי בישראל מאת איילה גורן-קדמן,   3(2000):10-15.

הורה ירושלים כמשל מאת דן רונן,  7(2002):28-33.

היש עתיד למחול האתני בישראל? מאת איילה קורן-קדמן,   15(2009):15-17.

הישראליות בעיני הגעגוע – "כרמון" במחול מאת דן רונן,    5(2001):44-48.

ורה גולדמן – אתנוגרפית של מחול מאת שי הרלב-שטיינברג, 10(2003):4-9.

לדוג את האסקסטה – תהליכי יצירה לבניית מחול אתיופי עכשווי [על להקות אסקסטה וביתא] מאת רות אשל, 15(2009):18-24.

להקת אסקסטה – מחול אמנותי בהשראת פולקלור אתיופי מאת גילה טולידאנו,      3(2000):30-34.

לרקוד "כל החיים" מאת דן רונן,   40-42 15(2009):.

מהרי קווקז לישראל – להקת מטאייב, סיפורה של להקה מאת איילה גורן-קדמן     5(2001):56-59.

מחול לכל –  על רב-תרבותיות בישראל והשפעתה על התפתחות המחול מאת דן רונן (גם באנגלית, עמ' 84-89),  3(2000):4-9.

פולקלור לבמה – ובמה לפולקלור מאת דן רונן,    2(2000):48-55.

פסטיבל כרמיאל 2002  מאת הניה רוטנברג,   9(2002):38-39

פסטיבל המחול בכרמיאל – לאן? מאת דן רונן,  14(2008):50-51.

צמתים של חיבור ופירוד בין המחול לבמה לבין המחול האתני בישראל מאת רות אשל (גם באנגלית, עמ' 67-62),   3-915(2009):.

שרה לוי-תנאי ורינה ניקובה: הבדלים בביסוסו של מחול עברי בהשראה תימנית מאת דינה רוגינסקי,  14(2008):30-35.

רואים הורה – מופע להקות הורה ירושלים מאת רחל בילסקי-כהן , 7(2002):34-37.

רוקדות מהבטן – על מורנה אמורה מאת שי הרלב-שטיינברג, 3(2000):24-29.

ריקוד כפול – ריקודי עם ועדות בישראל מאת דינה רוגינסקי,  3(2000):18-23.

ריקוד ספורטיבי [על ריקודי נשף] מאת מיה בהיר,   8(2002):42-43.

ריקודי בטן: אוריינטליזם, אקזוטיזציה ואקזוטיזציה עצמית מאת דינה רוגינסקי,  12(2005):76-80.

ריקודי עם הם שירים מאת דן רונן,   8(2002):24-25.

ריקודי פולקלור כמקור השראה למחול האמנותי מאת דן רונן (גם באנגלית, עמ' 94-99),     11(2004):75-81.

שישים שנה לכנס דליה הראשון 2004-1944 – שינויים במחול העם הישראלי מאת דינה רוגינסקי,  11(2004):24-30.

שלושים שנה ללהקת עמקא מאת דן רונן,  12(2005):75-75.

תאורה

הנשק הסודי מאת ג'ודי קופרמן,   9(2002):7-10.

הרוחצות באור מאת גבי אלדור,  9(2002):2-5.

הרקדן הוא גוף המחזיר אור מאת ניסן גלברד,  9(2002):24.

מהנר ועד ל-Moving Light – התפתחות תאורת הבמה מהמאה ה-16 ועד למאה ה-20  מאת דן רדלר,   9(2002):11-17.

עיצוב תאורה למחול – דילמות בין עיצוב פלסטי לעיצוב חלל מאת בן ציון מוניץ,  9(2002):18-23.

 

תיאטרון-תנועה

המרד הגדול והשיבה אל השורשים – השפעת מחול ההבעה על תיאטרון-התנועה בישראל (גם באנגלית, עמ' 55-50) מאת רות אשל,    10(2003):10-17.

כוריאוגרפיה או בימוי מאת רונית לנד,  8(2002):26-27.

מהו תיאטרון התנועה? הגדרת המושג תיאטרון-תנועה מאת רות אשל,   5(2001):27-33.

ניצחון האבסורד בתיאטרון המחול מאת גיורא מנור,  2(2000):8-13.

רותי תמיר – בפנטומימה, מאחורי כל מבט עומד גם סיפור מאת עינב רוזנבליט,    10(2003):34-35.

תיאטרון ומחול – נקודת מפגש מאת רות אשל,  8(2002):4-9.

 

תרפיה בתנועה

הגוף זוכר (ואינו סולח) – נקודות ציון בהתפתחות התרפיה בתנועה מאת דיתה פדרמן,  4(2001):64-67.

סגור לתגובות.