מזווית ראייה של צלם מחול / כפיר בולוטין

כתב עת מחול עכשיו, גיליון 15, ינואר 2009, עמ'   29-31

עורכות: ד"ר רות אשל וד"ר הניה רוטנברג

מו"ל: תיאטרון תמונע

הגיליון יצא לאור בתמיכת משרד המדע, התרבות והספורט – המחלקה למחול

מומלץ לפתוח את הגיליון  המלא המעוצב – ראה אתר "יומני מחול"

 –

כפיר בולוטין, יליד 1978, החל את דרכו כצלם מסע ותיעד יעדים ותרבויות בעולם. הוא גר בסקוטלנד שש שנים, ובין טיול לטיול הפך לצלם קבוע בפסטיבל אדינבורו. עד מהרה התמחה בצילום הופעות מחול, תיאטרון ומוסיקה, שבהן תיעד אמנים בינלאומיים מהשורה הראשונה. תמונות שצילם התפרסמו בעיתונים ובמגזינים ברחבי העולם, כמו Time Magazine, The Guardian, The Independent, The Times, Evening Standard, The Daily Mail.

בולוטין הוא בעל תואר ראשון בצילום (בהצטיינות) מאוניברסיטת נאפייר שבאדינבורו, סקוטלנד.

לאחרונה שב לישראל וכעת הוא מתגורר בתל אביב.

הצילום בגיליון המלא

Fuerzabruta

תמונה מתוך המופע פורזברוטה, שנוצר בדרום אמריקה וצולם בפסטיבל אדינבורו 2007. הרקדניות גולשות על יריעה שקופה, המוצפת מים בגובה עשרה סנטימטרים בערך. היריעה מתנדנדת ונוטה מצד לצד, באופן שתורם לארעיות התנועה ויוצר גלים במים. גם היריעה התלויה מעל ראשם של הצופים עולה ויורדת.

בתמונה ניסיתי לזקק מהסצינה האנרגטית את המסר העובר בין השורות – השילוב בין האישה למים, הלוא הוא ייצוגם של כוחות החיים והשפע, והכוח הבלתי נשלט המתפרץ שלהם אל מול העדינות והרוך שמתקיימים בצדם.

הצילום בגיליון המלא

Giselle, The State Ballet of Georgia

זוהי הפקה מלאת קסם, ורציתי להכניס את הצופה אל עולם האגדות שאליו מוליכות התלבושות והתפאורה, בשילוב מושלם עם החינניות ושמחת החיים של הרקדניות.

הצילום בגיליון המלא

Giselle , The State Ballet of Georgia

מערכה נוספת מתוך ג'יזל, וגם כאן התפאורה סוחפת למקום רחוק בדמיון ומשלימה את תנועותיה של הרקדנית, נינה אנניאשווילי, ליצירה מופלאה. רציתי להדגיש את הניגוד שבין האופל לתנועות העדינות והמדויקות, שתרם לדרמה והעמיס את התמונה במתח.

הצילום בגיליון המלא

4.48 Psychosis by TR Warszawa

ההצגה מספרת על אישה רדופה, המיטלטלת בין שני קטבים מנוגדים בעולמה. זהו רגע השיא של הצד האבוד ונטול האחיזה בחייה. הבמה היתה מאוד חשוכה וחשוב היה לתפוס את ההבעה הנכונה שתספר את הסיפור של התמונה, שהוא סיפורה של האישה.

For MG: The Movie

Choreographed by Trisha Brown, performed by the Scottish Ballet

הכוריאוגרפיה של טרישה בראון חקרה את התנועה בחלל. הרקדנים נהפכו לזהים אחד לשני ותיפקדו כעצמים בתנועה. חשוב היה לי להבין את מהות המסר, את תמצית הכוונה שהולידה את הריקוד, ולתרגם אותה לצילום עד כמה שאפשר.

סגור לתגובות.